home
strona główna

 

Program Promocji
Dystrybutorów materiałów budowlanych

DYSTRYBUTOR ROKU 2014

11 marca 2014 r.
podczas Międzynarodowych Targów Budownictwa BUDMA

odbyła się

GALA WRĘCZANIA TYTUŁÓW DYSTRYBUTOR ROKU 2014

 

Relacja z Gali >>

Potrzeba budowania silnej pozycji marki na rynku sprzedaży materiałów budowlanych to codzienność, z którą zmagają się dystrybutorzy. Po drugiej stronie znajdują się konsumenci stojący przed wyborem marki punktu handlowego: gdzie znajdę najlepszą ofertę? kto najlepiej mi doradzi? kto mnie najlepiej obsłuży?

Wychodząc naprzeciw obydwu stronom stworzyliśmy program wyłaniający najlepszych Dystrybutorów Materiałów Budowlanych. Dla Sprzedawców – by wskazać ich mocne strony. Dla konsumentów – by ułatwić wybór najlepszej, w stosunku do potrzeb, oferty.

Ranking Dystrybutorów Materiałów Budowlanych oparty jest o badania Tajemniczego Klienta przeprowadzane przez niezależnych Audytorów ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.

Badania przeprowadzane techniką Mystery Shopping:

    • Obejmują wszystkie rodzaje badań, w których badacz wciela się w rolę klienta.
    • To forma monitorowania jakości działania punktów usługowych/ dystrybucyjnych.
    • Zaletą tego typu badań jest prowadzenie obserwacji w naturalnym środowisku,
      a dokonywana ocena dotyczy całego procesu sprzedażowego/usługowego, nie zaś wyłącznie jej wyniku.
    • Badanie prowadzone przez audytora polega na skrupulatnej obserwacji pracowników z punktu widzenia konsumenta.
    • Obserwator wciela się w rolę zwykłego klienta i wykonuje, założone scenariuszem badawczym, zadanie.

Metodologia wyłaniania Dystrybutora Roku

  • Do Rankingu mogą przystąpić te firmy dystrybucyjne, które działają na polskim rynku.
  • Badania techniką Mystery Shopping odbywa się we wskazanych przez Uczestników Programu punktach handlowych. Dla każdego Dystrybutora w każdej kategorii wykonywane są trzy niezależne audyty.
  • Możliwość udziału w badaniu różnych rodzajów Dystrybutorów (DIY, Małe
    i duże składy / hurtownie budowlane, sieci zakupowo-sprzedażowe, hurtownie instalacyjno-grzewcze, hurtownie elektryczne i elektrotechniczne),
  • Analiza zebranego materiału empirycznego oraz obliczanie zdobytych punktów. Efektem finalnym jest, oprócz Rankingu, przekazanie wyników badania w formie raportu, wskazującego mocne i słabe strony Dystrybutorów.
  • Tytuł Dystrybutora Roku 2014 zostanie przyznany po analizie danych zebranych na podstawie badań Mystery Shopping.

Kategorie rankingowe oraz elementy, które podlegają badaniu

Kategoria rankingowa

Ocenie podczas audytów podlegać będą m.in.:

Najlepszy doradca

Kontakt z pracownikiem – powitanie pożegnanie, zachowanie, wiedza i kompetencje, przedstawienie oferty, sposób komunikowania się (zrozumiały język), fakt badania potrzeb klienta.

Najlepsza jakość obsługi

Zachowanie pracownika, uprzejmość, wiedza i kompetencje, przedstawienie oferty, sposób komunikowania się (zrozumiały język), badanie potrzeb klienta, udzielanie informacji, reakcja na zapytania, czas oczekiwania na zamówienie w przypadku braku towaru, możliwość dowozu towaru pod wskazany adres, dostępność materiałów i folderów, ekspozycji.

Szeroka oferta

Dostępność produktów różnych marek, ekspozycja produktów (kolorników, wzorników), widoczność cen lub udzielenie o nich informacji, oznakowanie produktów, oferowanie rozwiązań, dostępność materiałów informacyjno-promocyjnych.

Przyjazna placówka

Oznakowanie punktu (wewnątrz i na zewnątrz), dostępność materiałów informacyjno-promocyjnych, dostępność pracowników, punktu informacyjnego, kasy, oznakowanie promocyjnych produktów, parking, możliwość zakupów przez osoby niepełnosprawne.

Najszybsza obsługa

Szybkość reakcji na wizytę lub zapytanie klienta, czas oczekiwania na zamówienie w przypadku braku towaru, termin dostawy, kontakt wzrokowy.


Podsumowując, Ranking Dystrybutor Roku to:

  • Profesjonalne i niezależne badania

  • Budowanie zaufania klientów

  • Promocja Laureatów

  • Raport wskazujący mocne i słabe strony jakości obsługi Twojej Firmy

  • Podnoszenie prestiżu Marki wśród Klientów

     

Patroni Medialni

   



Zgłoszenia przyjmują i informacji o Rankingach udzielają:

Joanna Florczak-Czujwid
Senior Project Manager

Tel.: + 48 (24) 355 77 80
Kom.:  697 134 770
E-mail: j.florczak@asm-poland.com.pl

Elżbieta Czerniec
PR Manager


Tel.: + 48 (24) 355 77 95
Kom.:  605 218 999
E-mail: e.czerniec@asm-poland.com.pl


Organizatorzy:

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno
Tel.: +48 (24) 355 77 00
Faks +48 (24) 355 77 01
www.asm-poland.com.pl

Międzynarodowe Targi Poznańskie
ul. Głogowska 14
60-734 Poznań
www.mtp.pl

 

Zachęcamy do śledzenia strony, a także do kontaktu z nami.

 

©2008 ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.